Koncepcja budowy ciągów komunikacyjnych w Gminie Piaseczno

Opracowanie zakłada stworzenie docelowego systemu tras rowerowych o charakterze komunikacyjnym w Gminie Piaseczno z uwzględnieniem istniejącej infrastruktury oraz planowanych zmian w układzie transportowym gminy. W ramach projektu wykonana zostanie pełna inwentaryzacja istniejącego systemu tras rowerowych oraz zaproponowane zostaną rekomendacje odcinków istotne z punktu widzenia układu transportowego gminy możliwe do współfinansowania z funduszy UE w ramach perspektywy finansowej 2014-2020.

Dokument umożliwi Gminie Piaseczno ubieganie się o środki pomocowe z nowego instrumentu finansowego Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) w ramach, którego przewidziano na budowę ścieżek rowerowych WOF 63,8 mln EUR.

Instrument ZIT dedykowany jest realizacji zintegrowanych projektów, które przyczyniają się do rozwoju miast wojewódzkich i ich obszarów funkcjonalnych. Warszawski Obszar Funkcjonalny tworzy jedno miasto na prawach powiatu (m.st Warszawa), 14 gmin miejskich, 12 miejsko-wiejskich oraz 13 wiejskich. Administracyjnie gminy te należą do 10 powiatów (legionowskiego, mińskiego, nowodworskiego, otwockiego, wołomińskiego, grodziskiego, piaseczyńskiego, pruszkowskiego, warszawskiego – zachodniego i żyrardowskiego).

Wstępna propozycja budowy ścieżek rowerowych w ramach ZIT zakłada realizację 5 projektów na terenie Gminy Piaseczno, które integrują się z istniejącym i planowanym układem tras rowerowych gmin sąsiednich w tym: Konstancin-Jeziorna, Lesznowola oraz Góra Kalwaria. Koncepcja zakłada budowę tras rowerowych o długości ok. 16 km i szacunkowym koszcie 7,95 mln zł.

Lokalizacja: